PreÅŸedintele AlianÅ£ei Evanghelice din România, pastorul baptist Viorel Iuga, cel care a transmis un mesaj public prin care i-a cerut preÅŸedintelui Klaus Iohannis să se exprime „pro creÅŸtinismâ€, a acordat un interviu ziarului „Adevărulâ€, în care a explicat ce l-a determinat să îi scrie preÅŸedintelui, dar a explicat ÅŸi cum trebuie, în opinia sa, să se raporteze un creÅŸtin la homosexuali ÅŸi homosexualitate.
ADEVĂRUL: Mesajul prin care îi cereţi preşedintelui Klaus Iohannis să se exprime „pro – creştinism†a provocat o dezbatere intensă, care a dus inclusiv la o reacţie a domnului Iohannis. Ce v-a determinat să transmiteţi acest mesaj?
VIOREL IUGA: Eu nu i-am cerut domnului preşedinte să se pronunţe pro creştinism, ci pro familie. Motivaţia cererii a venit din dragostea de Dumnezezu, de familie şi de ţară. Toţi ştim că familia a fost creată, binecuvântată şi folosită de Dumnezeu. Toţi ştim că fără familie nu avem niciun viitor. Creştinii ştiu, sau ar trebui să ştie, că binecuvântarea lui Dumnezeu, care este vitală pentru viaţa veşnică, dar şi pentru vremelnicie, este condiţionată de împlinirea voii Sale explicate în Sfintele Scripturi. În vremurile acestea, când se luptă aşa de mult împotriva creştinismului şi în mod particular a familiei tradiţionale, ar fi fost frumos ca preşedintele, care este creştin, să se pronunţe pro familie.
A fost un mesaj venit în urma unor demersuri anterioare în care v-aţi lovit de un refuz al preşedintelui sau a fost o reacţie la cald?
Puţin din amândouă. Noi am văzut atitudinea domniei sale în mai multe ocazii. Una a fost cea cu familia Bodnariu. Mulţi români, de toate vârstele şi confesiunile religioase cereau insistent implicarea în eliberarea copiilor şi domnia sa nu spunea nimic. A făcut-o în final, tot după o intervenţie mai directă. Eu ştiu că este greu să fii acolo sus şi să te pronunţi, dar nici nu poţi să nu spui nimic. Când sunt cazuri aşa de importante, preşedintele trebuie să fie activ şi să reafirme măcar că va face tot ce ţine de domnia pentru rezolvarea pozitivă şi normală a situaţiilor. Acum, am văzut tăcerea în procesul demersului pentru un referendum în procesul de modificare a constituţiei şi am vorbit.
Mesajul a fost unul destul de dur. ÃŽl regretaÅ£i? L-aÅ£i reformula dacă ar trebui să îl rescrieÅ£i? Sunt aspecte care nu ne ies exact aÅŸa cum am programat. ÃŽn cazul de faţă, ce am programat a fost simplu. Fiind preocupat de ce se întâmplă în lume ÅŸi în societatea noastră, m-am simÅ£it obligat să atrag atenÅ£ia slujitorilor duhovniceÅŸti, familiÅŸtilor, clasei politice ÅŸi preÅŸedintelui că nu avem voie, nu ne este permis să rămânem indiferenÅ£i faţă de o problemă majoră: definirea clară a familiei. Atunci am decis să scriu o serie de mesaje ÅŸi să le postez pe pagina mea de Facebook. Puteam posta tot materialul o singură dată, dar pentru că de obicei se citesc mesajele scurte, am ales să postez mesajul în mai multe zile. Primul, aÅŸa cum se poate verifica, a fost pentru slujitorii Cuvântului. Oamenii l-au citit, dar nu s-au alarmat foarte tare. Apoi, urma articolul în care veneam cu provocarea pentru familiÅŸti. Printr-o anumită împrejurare, care nu Å£ine deloc de politică, am decis să postez mesajul pentru preÅŸedinte. Nu l-am scris nici cu răutate ÅŸi nici cu tonul cu care a fost citit de către unii. Este adevărat l-am scris din durere, cu durere ÅŸi cu fermitate. Eu îmi respect preÅŸedintele ÅŸi mă rog pentru domnia sa. Acum însă, am vrut să atrag atenÅ£ia că dumnealui trebuie să se exprime pe o problemă majoră pentru naÅ£iunea care i-a dat votul. Nu mă aÅŸteptam să iasă aÅŸa. Cei care mă cunosc ÅŸtiu că de obicei nu sunt dur. Pot să îndur multe, dar sunt ÅŸi situaÅ£ii când consider că este destul. Aceasta a fost una dintre ele. Domnul Iohannis a avut o reacÅ£ie asupra căreia a revenit ulterior. Cum caracterizaÅ£i reacÅ£iile PreÅŸedintelui venite ca urmare a dezbaterii lansate după mesajul dumneavoastră? M-am mirat că a răspuns. Nu aÅŸ fi fost surprins să fiu ignorat. ÃŽn final, sunt un simplu cetăţean. Apoi, m-am bucurat că ne-a răspuns la cald. Pe mine, răspunsul nu m-a surprins deloc, dar mulÅ£i oamenii au fost deranjaÅ£i de cee ace a spus domnia sa ÅŸi au reacÅ£ionat. Cum a rezonat mesajul din punct de vedere politic îi las pe politicieni să comenteze. Ati spus într-o intervenÅ£ie la Radio Vocea Evangheliei că demersul de modificare a ConstituÅ£iei a fost sabotat. La ce v-aÅ£i referit? ÃŽn primul rând la faptul că CCR nu a dat drumul la hârtii imediat. Când 3 milioane de români se exprimă prin semnătura lor spunând că doresc ceva, CCR ar trebui să acÅ£ioneze rapid. Interesant că în unele cazuri în care sunt implicaÅ£i mult mai puÅ£ini oameni procesul este mult mai rapid. ÃŽn cazul referendumului, nu numai că nu s-a acÅ£ionat rapid, dar am fost ÅŸi întârziaÅ£i de mai bine de 50 de zile. Mai precis decizia a fost redactată ÅŸi trimisă să îşi urmeze cursul legal abia după ce ne-am sesizat ÅŸi am ridicat întrebări. ÃŽn ce priveÅŸte demersul de modificare a ConstituÅ£iei. De ce credeÅ£i că e nevoie de modificarea actului fundamental în sensul în care să prevadă că o căsătorie este uniunea dintre un bărbat ÅŸi o femeie? Este evident ce se întâmplă în lume ÅŸi în Europa. Termeni care erau înÅ£eleÅŸi la fel ÅŸi de către toÅ£i, acum îşi schimbă în mod rapid ÅŸi radical însemnătatea. Pentru că nu dorim să ajungem unde au ajuns alÅ£ii, pentru că lupta împotriva familiei tradiÅ£ionale este acerbă ÅŸi pentru că interpretările care se dau actelor fundamentale se schimbă după bunul plac al unei minorităţi, vrem să ne asigurăm că noÅ£iunea de familie nu va fi redefinită. Din cauza acestui trend sau mai precis din cauza acestor situaÅ£ii, vrem ca în ConstituÅ£ia României să apară scris foarte clar, că familia se întemeiază între un bărbat ÅŸi o femeie. ÃŽntre noi fie vorba, nu m-ar mira ca ÅŸi aceste noÅ£iuni să fie pervertite ÅŸi interpretabile. Unul dintre cele mai întâlnite argumente ale celor care susÅ£in căsătoria între cuplurile de acelaÅŸi sex este acela că „homosexualitatea nu îi afectează pe cei din jurâ€. Cum le răspundeÅ£i lor? Oamenii aceÅŸtia chiar ne cred ignoranÅ£i? Este ca ÅŸi cum ai spune că cineva care suferă de o boală contagioasă, se poate plimba prin societate fără să îi afecteze pe ceilalÅ£i. Homosexualitatea este un mod de viaţă pe care adepÅ£ii vor să îl exprime. Ei nu doresc să fie liberi în viaÅ£a privată, în spatele uÅŸilor închise, ci în spaÅ£iul public. Modul lor de viaţă ne afectează. Mesajele lor ne afectează. Agenda lor ne afectează. Prin gândirea, tărirea ÅŸi mesajele noastre toÅ£i în afectăm pe ceilalÅ£i. Trăirea frumoasă sau păcătoasă afectează întreaga comunitate. Câtă vreme suntem sub acelaÅŸi soare ÅŸi pe acelaÅŸi pământ tot ce fac cei din jur ne afectează ÅŸi tot ce facem noi îi afectează pe ceilalÅ£i. A spune că nu ne priveÅŸte este ca ÅŸi cum am spune că fiecare poate să facă ce vrea în dreptul casei lui sau în pădurea lui că pe noi nu ne afectează. Nu este adevărat. Păcatul fiecăruia ne afectează pe toÅ£i. Un alt argument al celor care susÅ£in căsătoria între persoane de acelaÅŸi sex este eÅŸecul unor familii tradiÅ£ionale: divorÅ£uri, violenÅ£e în familie, abuzuri. Famililia nu este o instituÅ£ie perfectă ÅŸi relaÅ£iile bune nu sunt uÅŸor de întreÅ£inut. ToÅ£i ÅŸtim că sunt bărbaÅ£i, femei, copii ÅŸi părinÅ£i răi, care nu îşi împlinesc datoriile. Dar oare ne întrebăm ÅŸi de ce se întâmplă aceasta? Oare nu cumva tocmai datorită faptului că ne-am înstrăinat de Dumnezeu ÅŸi de principiile Lui pentru viaÅ£a de familie? Oare nu cumva ÅŸi din cauza faptului că în loc să muncim la îmbunătăţirea ÅŸi păstrarea relaÅ£iilor bune, am acceptat ca normale tot felul de anormalităţi? Dacă familia a juns să sufere, a ajuns tocmai din cauza îndepărtării de principiile divine enunÅ£ate aÅŸa de clar în Sfintele Scripturi. SoluÅ£ia? ÃŽn niciun caz păcatul sau homosexualitatea, ci pocăinÅ£a ÅŸi întoarcerea la iubirea necondiÅ£ionată a soÅ£iei, respectarea soÅ£ului, educarea biblică a copiilor ÅŸi resepctarea în Domnul a părinÅ£ilor. O greÅŸeală nu se repară cu alte greÅŸeli. Cum ar trebui să se raporteze un creÅŸtin la problema homosexualităţii? Dar la homosexuali? Homosexualitatea, oricum am întoarce-o, este păcat. Istoria ne atrage atenÅ£ia că societatea în care hmosexualitatea este acceptată ÅŸi practicată este foarte aproape de dezlănuÅ£iirea mîniei divine. Homosexualii, în schimb, sunt semenii noÅŸtri, fiinÅ£e iubite de Dumnezeu. ToÅ£i ÅŸtim ÅŸi ar trebui să ne amintim că ei sunt fiinÅ£e pentru care a murit Domnul Isus Cristos. ÃŽn consecinţă, ei trebuie iubiÅ£i, ajutaÅ£i să priceapă capcana în care au fost prinÅŸi de Satana ÅŸi ajutaÅ£i să se elibereze. AÅŸa cum orice alt păcătos are ÅŸansa pocăinÅ£ei ÅŸi a eliberării de sub puterea păcatului ÅŸi homosexualii au ÅŸansa aceasta. Iubirea lor nu înseamnă să promovăm legi care să îi ajute să trăiască cum le place, deoarece aceasta îi va Å£ine robi ai păcatului ÅŸi îi va ajuta să se adândească ÅŸi în alte păcate. Cine iubeÅŸte o fiinţă păcătoasă, adică ÅŸi pe un homosexual, îi va arăta Calea spre Cruce ÅŸi drumul spre Mântuitorul, Domnul nostru Isus Cristos. Afirm cu toată tăria ÅŸi convingerea că în Sângele Domnului Isus este iertare ÅŸi pentru ei! DiscuÅ£iile pe această temă ajung să fie de multe ori violente, inclusiv din partea creÅŸtinilor care susÅ£in familia tradiÅ£ională. Cum trebuie să se comporte, în opinia dumneavoastră, creÅŸtinii care vor să apere familia tradiÅ£ională? ÃŽn primul rând să trăiască frumos în propria familie. ÃŽn felul acesta vom arăta altora că familia este bună. Apoi, fiecare creÅŸtin trebuie să se roage pentru semenii lui. CreÅŸtinul autentic trebuie să depună eforturile necesare pentru a-ÅŸi educa copiii în Adevăr ÅŸi nu în minciună. El trebuie să discute frumos cu toÅ£i cei din familia lărgită, cu vecinii, cu prietenii ÅŸi chiar cu duÅŸmanii. Fiecare creÅŸtin trebuie să se roage în particular, cu familia ÅŸi împreună cu ceilalÅ£i din adunările pe care le frecventează pentru tineri, familiÅŸti ÅŸi clasa politică. Dincolo de toate acestea, atunci când avem posibilitatea ÅŸi când este cazul trebuie să ne exprimăm public cât se poate de clar ÅŸi de categoric pentru valorile în care credem. Scriptura ne întreabă: oare tăcând faceÅ£i voi dreptate? Ce motiv ar avea creÅŸtinii să tacă, atunci când cei din jur împrăştie minciună după minciună? Cine le dă dreptul să nu exprimăm frumos, clar ÅŸi cu fermitate Evanghelia Domnului Isus Cristos? Oare ne putem permite să fim vinovaÅ£i de păcatul tăcerii? Mai vreÅ£i să îi transmiteÅ£i ceva domnului preÅŸedinte? Eu îmi doresc ca România să rămână o Å£ară frumoasă, să putem trăi toÅ£i într-un climat creÅŸtinesc, de pace ÅŸi să avem cât mai mulÅ£i demnitari cu demnitate creÅŸtină. Mi-aÅŸi dori să fie o Å£ară în care valorile să fie numite valori, iar anormalităţile să fie numite anormalităţi. ÃŽmi doresc din toată inima că România să fie o Å£ară binecuvântată de Dumnezeu, binecuvântare vizibilă în natură, în societate ÅŸi în fiecare familie. Vreau să îl asigur pe domnul preÅŸedinte că mă rog pentru domnia sa ÅŸi doresc ca Dumnezeu să îi păstreze sănătatea ÅŸi înÅ£elepciunea. Mă rog pentru verticalitatea ÅŸi înÅ£elepciune sa. ÃŽl asigur că încurajez credincioÅŸii să îşi iubească Å£ara, să facă tot ce pot pentru binele ei ÅŸi să îşi resepcte semenii. De cealaltă parte, câtă vreme mă va Å£ine Domnul în viaţă, îl asigur că nu voi tăcea. Voi folosi cât de înÅ£elept voi putea toate mijloacele spirituale ÅŸi sociale pentru a-i ajuta pe oameni să cunoască Adevărul. Numai el ne face liberi cu adevărat. Numai el ne poate ajuta să trăim sub binecuvântarea lui Dumnezeu.
Sursa: adev.ro